Nieuwe zakken


Blog

Nee, dit gaat niet over de nieuwe vuilniszakken van 30 liter die wij sinds deze zomer moeten gebruiken. Dit gaat over nieuwe zakken voor oude wijn die ik tegenwoordig in het park aantref. Ook die hebben het afgelopen jaar een hoge vlucht genomen.

Zolang als ik me herinner werk ik buiten aan mijn conditie. Lekker in de frisse lucht, want van gym- en sportzalen kreeg ik altijd hoofdpijn. Laat mij lekker de deur uit gaan voor een rondje door park en bos, al is het nog een hele kunst om hondenloslooproutes te mijden. Sinds de coronamaatregelen ben ik ook gewend geraakt aan de gestage groei van de groepjes aan hun conditie werkende mensen aan de randen van het park. Ook kom ik regelmatig mensen met een personal trainer tegen, duidelijk te zien aan het onderlinge verschil in ademhaling en postuur.

Vandaag stuitte ik op een nieuw verschijnsel. Verspreid voor het langgerekte paviljoen waarin een Chinees restaurant is gevestigd, stond een groep van tien personen oefeningen te doen, geflankeerd door een auto van “City Bootcamp”. Voor de duidelijkheid gaf het webadres op de achterkant van de auto de vertaling: buiten sporten.

Tja, marketing is toch vooral een kwestie van nieuwe zakken. Kennelijk is het ineens commercieel aantrekkelijk geworden om ook in de herfst in groepsverband het park op te zoeken, in plaats van de sportschool. Of denkt een sportschooljongen er nog wat geld mee te verdienen. Zo wordt het voor sportieve eenlingen nog een hele toer om deze winter een rustige route te vinden. Hoewel het de vraag is hoe winterweerbestendig die City Bootcamp-klanten zijn. Het wachten is op een speciale kledinglijn. Of gaan ze het gesloten restaurant gebruiken?